Allure phases model
“Heb jij ook behoefte aan een sterk fundament, een mooi huis en een verleidelijke rode loper?”
Een goed recruitment marketing apparaat is het fundament van groei voor je bedrijf. Groeien betekent namelijk dat het essentieel is om medewerkers aan te trekken én om ze te behouden. Dat recruitment marketing apparaat, moet dus net zo sterk staan als een op staal gefundeerd huis.
Echter, het vormen van een goed fundament, ofwel funderen op staal, kan best uitdagend zijn. Want waar begin je, vooral als je het huis gedeeltelijk al hebt opgebouwd? Welke stappen onderneem je? En hoe zorg je er uiteindelijk voor dat je recruitment marketing apparaat als een huis staat?
Bij Allure snappen we deze struggles. Een fundering leggen voor groei is dan ook niet niks. Daarom hebben wij een model ontwikkeld, waarmee we in drie fasen jouw employer brand in z’n kracht zetten.
1 | Scan
De eerste fase van dit model staat in het teken van scannen. Oftewel: we brengen in kaart wat er al is op het gebied van recruitment marketing, hoe dit is opgebouwd en hoe dit wordt geuit.
We zien vaak dat veel bedrijven al best een en ander doen op het gebied van recruitment marketing: ze hebben vacatureteksten, gebruiken social media of hebben een over-ons pagina.
Dit brengen we in kaart, om vervolgens te kijken waar verbeterpunten liggen, wat anders moet of waar geoptimaliseerd kan worden. Deze bevindingen en aanbevelingen vatten we in een empower plan. Hier kun je zelf mee aan de slag, of wij kunnen dat uiteraard voor je doen.
2 | Empower
In de empower fase gaan we jouw recruitment marketing apparaat in z’n kracht zetten. Op basis van de bevindingen en verbeteringen in het empower plan gaan we concrete acties uitzetten ten behoeve van jouw employer brand. Denk hierbij aan het inrichten of verbeteren van jouw over-ons pagina, het maken van een culture code of het implementeren van een ATS systeem. We bouwen het fundament op, zodat er aan het eind van deze fase een prachtig huis staat.
3 | Allure
De laatste fase staat in het teken van verleiden. We verleiden talent om bij je te solliciteren door te werken aan uitingen op je website, op socials en via ads. Daarnaast creeëren we ambassadeurschap via LinkedIn onder je huidige medewerkers. Alles om nieuw talent aan te trekken en huidig talent te behouden!
Dat betekent dat we de rode loper uitrollen voor jouw huis, om mensen te verleiden om binnen te treden.
Mocht je ook behoefte hebben aan een sterk fundament, een mooi huis en een verleidelijke rode loper, dan maken we graag vrijblijvend kennis met je.
Empowering employer brand.
Dat is wat we doen!