Bloei service
Sparkling People
We groeien samen, leren samen en worden samen beter. We willen niets anders meer!
Highlights
Definitie van merkverhaal
Viral LinkedIn posts
Creatieve kijk op terminologie in externe communicatie
Meer dan 5 miljoen views per jaar zonder campagnebudget
Van Marketingafdeling naar Recruitment Marketing Agency
Bij Sparkling People zoeken we voor meer dan honderd verschillende opdrachtgevers nieuw toptalent. We gunnen onze opdrachtgevers sprankelende, energieke mensen op de werkvloer. Onze kandidaten, aan de andere kant, willen we met een glimlach naar het werk laten gaan. Kortom: er is een wisselwerking tussen zowel vraag als aanbod tussen beide partijen. Onze voornaamste manier om deze vraag en dit aanbod samen te brengen? Vacatures.
Vacatures: een middel wat het doel heiligt of cliché en ouderwets?
Vacatures zijn al decennialang een middel om vraag en aanbod samen te brengen. Vroeger konden we vacatures vinden in de krant, tegenwoordig verspreiden we ze op job boards, via Google advertenties of Instagram campagnes.
Maar, zijn vacatures wel de manier om mensen te enthousiasmeren voor een nieuwe baan?
Vacatureteksten zijn namelijk vaak vaag. Hoe vaak zie je geen tekst voorbijkomen met termen als ‘goede secundaire arbeidsvoorwaarden’ (wat zijn die voorwaarden dan?), of zogenaamde USP’s, zoals:
- ‘Doorgroeimogelijkheden’
- Leuke borrels
- Gezonde lunch
- Een gezellig team
- Pingpongtafel
Vacatures voelen steeds vaker clichématig aan. Is er daarom niet meer nodig om kandidaten te verleiden om bij je te komen werken?
Recruitment marketing en employer branding
Volgens mij zijn vacatures een middel dat het doel heiligt, maar kunnen we ook stellen dat ze redelijk ouderwets zijn. Volgens mij is het tegenwoordig belangrijker om dieper te graven. ALLES begint namelijk bij het uitschrijven en uitdragen van je employer brand. Waar sta je voor? Wat zijn je waarden? Waarom willen mensen bij jou werken en waarom blijven ze bij je werken?
Bij Sparkling People hebben we de afgelopen jaren hard gebouwd aan ons eigen employer brand, en zijn we inmiddels heel goed in staat om dit over te brengen. Maar, het in kaart brengen ervan, hier acties aan koppelen en de effectiviteit ervan meten, zijn geen diensten van Sparkling People.
Meet: Allure
Daarom introduceren we vandaag met heel veel trost een nieuw zusje van Sparkling People: Allure
Bij Allure zorgen we ervoor dat arbeidsmarktcommunicatie op topniveau haalbaar wordt voor iedere organisatie. Zo helpen we jouw bedrijf om gevonden te worden door toptalent! En dat alles, natuurlijk, met een hele grote glimlach.
Empowering employer brands
Recruitment marketing voor bedrijven met groeiambities. Dat is wat we bieden bij Allure. Aan de hand van ons drie fasen model brengen we jouw employer brand in kaart, maken we een plan van aanpak en gaan we aan de slag met het opleveren van gewenste acties of deliverables.
Conclusie
Ik begrijp dat het als een ‘wij van WC eend’ statement overkomt, maar het is waar. Als je Allure inschakelt, creëer je een fundament dat talent aantrekt, wat versterkt wordt door out of the box acties, die ervoor gaan zorgen dat de juiste mensen op jou af komen.
Sparkling People heeft geen moeite met het vinden van Recruiters en dat komt door Allure. Dat gun ik jou ook!
Wil jij, net als Sparkling People, jouw recruitmentmachine optimaliseren voor de markt van morgen? Wij helpen je graag op weg!

Toegepaste services
- Allure Scan
- Formulering merkwaarden
- Activatie merkwaarden
- Content marketing
- Jobmarketing
- Guerrilla acties