LinkedIn service Didier van Heezen
Door authenticiteit en consistentie volgers binden en boeien. Het gevolg?
Een succesvolle nieuwe onderneming die draait zonder enige ad spend.
Details
Villa’s verkopen op LinkedIn
2 posts per week
Contentstrategie met focus op remote ondernemen
Highlights
10.000+ volgers op LinkedIn
Succesvolle nieuwe onderneming
Villa’s op Bali verkopen
Villa’s verkopen via LinkedIn
Dat klinkt als een droom. Voor Didier van Heezen werd die droom werkelijkheid. Een aantal jaar geleden verhuisde hij naar het prachtige Bali. Daar begon hij samen met zijn vriendin een restaurant. Daarnaast was hij actief als Recruiter.
Voor Recruiters begint en eindigt alles met LinkedIn: het is een soort Recruiter bijbel. Didier zijn leven op Bali, gecombineerd met zijn ondernemersavontuur en Recruiter functie boden een unieke en onderscheidende combinatie: daar moesten we wat mee.
De uitdaging
Schrijven dat lukte wel. Consistent content delen om het netwerk te onderhouden en uit te bouwen bleek lastiger te zijn. Ook focus kan soms lastig zijn: er is immers zoveel om over te delen. Hoe zorg je dat je focus behoudt op een bepaald onderwerp?
De oplossing
De oplossing bleek vrij gemakkelijk: een consistente contentstrategie opzetten voor LinkedIn, met twee hoofdonderwerpen: ondernemen en remote werken.
Door structureel, twee keer per week een LinkedIn post te delen over een van deze onderwerpen, groeide zijn bereik en daarmee zijn netwerk. Dankzij consistente aanwezigheid en authentieke content groeide Didier’s LinkedIn netwerk naar meer dan 10.000 volgers. Door zijn posts over remote werken, gingen mensen hem ook wel Mr. Bali noemen. Bijkomend voordeel? Mensen kregen het idee dat zij hem kenden, waardoor hij als betrouwbare bron overkwam. Dat bleek nieuwe deuren te openen.
De overgang
Met een stevige online aanwezigheid en groeiend netwerk, besloot Didier om een nieuw project op te pakken: het verkopen van villa’s op Bali. Interessant genoeg, maakt hij hierbij geen gebruik van betaalde advertenties of andere verkoopkosten. Zijn uitgebreide netwerk en reputatie op LinkedIn waren voldoende om potentiële kopers te bereiken en te overtuigen.
Conclusie
Didier’s verhaal is een perfect voorbeeld van hoe een strategische en consistente aanpak op LinkedIn kan leiden tot onverwachte zakelijke kansen. Deze overgang werd mogelijk gemaakt door de kracht van zijn persoonlijke brand en de grootte van zijn netwerk. Door authenticiteit en consistentie, wist hij volgers te binden en te boeien. Het gevolg? Een succesvolle nieuwe onderneming die draait zonder enige ad spend.
Wil jij, net als Didier, leren hoe je jouw LinkedIn profiel kan optimaliseren en hoe je deze strategisch inzet om (professionele) doelen te realiseren?
Wij helpen je graag op weg!