LinkedIn service

“Dankzij LinkedIn posting heb ik mijn response rate omhoog weten te brengen van 13% naar maar liefst 68%.”

Details

Ruim 3 jaar lang
(and counting)

2 posts per week

Content strategie gebouwd op 3 main topics

Highlights

6.800+ volgers

830.000+ impressies over het afgelopen jaar

Response rate van 13% naar 68%

We kennen het allemaal wel: een bericht in je inbox op LinkedIn van iemand die iets wil verkopen, een mooie baan voor je heeft of met je wil samenwerken.

Negen van de tien mensen laat deze berichten op ‘gelezen’ staan, en stuurt geen reactie terug.

Als verzender best uitdagend. Want soms heb je écht een toffe baan voor iemand die goed lijkt aan te sluiten op het profiel, of kan jouw dienst daadwerkelijk het werk van iemand makkelijker maken.

Hoe onderscheid je je dan van de rest? En hoe zorg je voor reactie op jouw berichten?

Die vraag leefde ook bij Jeroen van Sparkling People. Met een recruitmentbureau dat anders is dan de bureaus die je in de markt tegenkomt, liep hij toch tegen een lage response rate aan: slechts 13% van de berichten die hij stuurde, kreeg reactie.

Die response rate hebben we omhoog weten te brengen van 13% naar maar liefst 68%.

Hoe? Door gebruik te maken van het mere exposure effect.

Dit effect is een psychologisch fenomeen: wanneer je herhaaldelijk wordt blootgesteld aan iets, zoals een product, merk of persoon, roept datgeen waar je aan blootgesteld bent steeds meer positieve associaties op.

Bekendheid creëert dus vertrouwen, en daar hebben we bij Jeroen gebruik van gemaakt. Door consistent te posten (twee keer per week), komt hij regelmatig in mensen hun tijdlijn voorbij. Niet alleen in die van zijn eigen netwerk, maar ook daarbuiten.

Door herhaaldelijk bij mensen ‘in the picture’ te komen, wekt hij vertrouwen op en creëert hij het gevoel dat mensen hem kennen.

Wat dit te maken heeft met de response rate op zijn berichten?

Omdat mensen het idee hebben hem te kennen, is de kans dat ze hem op ‘gelezen’ laten staan veel kleiner. Immers voel je toch ook een verplichting om je buurvrouw, achternicht of schoonvader te beantwoorden als ze wat vragen?

Daarom is het hebben van een LinkedIn content strategie zo belangrijk. Daarmee zorg je namelijk voor consistentie. Wat ons betreft één van de key ingrediënten voor succes.

LinkedIn service Jeroen Tenhaeff

Ontdek de kracht van LinkedIn posting

Zie jij het belang van LinkedIn posting in, maar weet je niet waar je moet beginnen? Of vind je het lastig om focus aan te brengen? Plan dan eens een vrijblijvend gesprek in en ontdek welke mogelijkheden Allure jou kan bieden!