Webinar #1: Hoe creëer je LinkedIn ambassadeurs binnen jouw bedrijf?
Employee advocacy
Ofwel: het promoten van de werkgever.
Het is het faciliteren, activeren en motiveren van medewerkers om content te delen. Het stimuleren van je personeel om een merk over te brengen. Leer tijdens de replay van dit webinar hoe jij employee advocacy kan stimuleren onder jouw personeel!
Onze sprekers
Jeroen Tenhaeff
Tessa Sintenie
Over het webinar: Hoe creëer je LinkedIn ambassadeurs binnen jouw bedrijf?
Het stimuleren van LinkedIn ambassadeurschap is iets wat iedere werkgever wat ons betreft zou moeten doen. Er zitten namelijk aanzienlijke voordelen verbonden zijn aan het regelmatig posten op LinkedIn.
Wat maakt LinkedIn posting zo waardevol?
Vertrouwen Opbouwen
Door te posten op LinkedIn bouw je vertrouwen op. Mensen hebben meer vertrouwen in individuen dan in onpersoonlijke bedrijfspagina’s. Door jouw persoonlijke ervaringen en inzichten te delen, kom je vaker in contact met je publiek. Het zogenaamde ‘mere exposure’-effect suggereert dat herhaalde blootstelling aan een onderwerp leidt tot positievere associaties met dat onderwerp. Bekendheid wekt dus vertrouwen.
Groter Bereik
Persoonlijke berichten bereiken 561% meer mensen dan berichten op zakelijke accounts (Apostle, 2022). Jouw boodschap verspreidt zich sneller en bereikt een breder publiek.
Talent Aantrekken
Potentiële medewerkers gebruiken sociale media om inzicht te krijgen in de bedrijfscultuur. Door bijdragen van jou en je collega’s te lezen, krijgen zij een beter beeld van de werkomgeving. Dit helpt hen te beslissen of jouw bedrijfscultuur bij hen past.
Demonstratie van expertise
Door inhoudelijke bijdragen op LinkedIn te plaatsen, toon je jouw kennis en vaardigheden. Dit positioneert jou en je bedrijf als leiders in de sector. Mensen zullen dan weten dat ze bij jou moeten zijn voor bepaalde expertise.
Tips voor Effectief LinkedIn Gebruik
Misschien vraag je je af hoe je LinkedIn posting kunt stimuleren. Hier zijn vijf praktische tips:
- Geef het goede voorbeeld: Als je wilt dat medewerkers actiever zijn op LinkedIn, geef dan zelf het goede voorbeeld.
- Focus op ambassadeurs en zet ze in het zonnetje: Focus op ambassadeurs en laat hen stralen. Niet iedereen is even enthousiast over posten op LinkedIn. Waardeer degenen die dat wel zijn.
- Faciliteer content sessies: Bied ondersteuning aan geïnteresseerden door tijd vrij te maken voor het bedenken van onderwerpen en het schrijven van posts.
- Focus op wat werkt: Bekijk tijdens de content sessies welke posts succesvol zijn en bouw hierop voort.
- Plan Vooruit: Zorg ervoor dat LinkedIn posting een prioriteit blijft door vooruit te werken.
“Zonder toewijding begin je nooit. Maar belangrijker nog, zonder consistentie maak je nooit af.”
Over Allure Agency
Allure zorgt ervoor dat arbeidsmarktcommunicatie op topniveau haalbaar wordt voor iedere organisatie. Zo helpen we jouw bedrijf om gevonden te worden door toptalent.
Heb je vragen over LinkedIn posting? Of wil je meer weten over de voordelen en implementatie? Plan dan een vrijblijvend gesprek met ons in!
Ontdek de kracht van recruitment marketing
Neem contact op met Allure om vrijblijvend te kijken naar de mogelijkheden voor jouw recruitment marketing