LinkedIn posting.
Iets wat iedereen wat ons betreft zou moeten doen.
Er zitten namelijk super veel voordelen aan het consistent delen van content op LinkedIn.
Waarom zou je dan inzetten op LinkedIn posting?
Vertrouwen
LinkedIn posting creëert vertrouwen. Mensen vertrouwen mensen, en daarom zijn bedrijfspagina’s onpersoonlijker. Wanneer jij jouw ervaringen en inzichten deelt, worden mensen vaker aan jou blootgesteld. Het mere exposure effect stelt dat wanneer je herhaaldelijk wordt blootgesteld aan iets, datgeen waar je aan blootgesteld bent steeds meer positieve associaties oproept. Bekendheid creëert dus vertrouwen!
Bereik
Posts gedeeld op het persoonlijke account hebben 561% meer bereik dan posts gedeeld op het business account (Apostle, 2022). Jouw boodschap verspreidt zich dus sneller, en onder meer mensen.
Talent bereiken
Talent dat op zoek is naar een nieuwe baan, gebruikt social media om meer inzicht te krijgen in de bedrijfscultuur. Door bijdragen van jou én jouw collega’s te lezen, krijgen ze een beter beeld van hoe het eraan toegaat bij jouw bedrijf. Door content te delen bereik je talent en geef je ze een kijkje in de keuken, zodat zij de afweging kunnen maken of de cultuur bij ze past.
Expertise
Door vakinhoudelijke content te delen op LinkedIn, geef je inzicht in jouw kennis, kunde en expertise. Zo vestig je jezelf, én daarmee het het bedrijf, als thought leader in de markt. Mensen weten dan: voor X, Y of Z, moeten we bij jou zijn!
Tips voor LinkedIn posting
Misschien denk je: “Oké, leuk en aardig allemaal, en inderdaad belangrijk, maar hoe faciliteer ik LinkedIn posting? Of hoe ga ik er zelf mee aan de slag?”
Daar hebben we vijf handige tips voor!
1 Geef het goede voorbeeld: pratice what you preach. Als jij medewerkers vraagt om actiever te posten op LinkedIn, zorg dan dat je het goede voorbeeld geeft.
2 Focus op ambassadeurs en zet ze in het zonnetje. Het is een utopie dat iedere medewerker enthousiast wordt van LinkedIn posting. Sommige mensen maken nu eenmaal nooit foto’s, of houden niet van schrijven. Focus op ambassadeurs en zet ze in het zonnetje. Dat kan door posts te delen in een marketing mail of door af en toe een complimentje of schouderklopje te geven.
3 Faciliteer content sessies. Help mensen die interesse tonen op weg. Dit kun je doen door er tijd voor vrij te laten maken. Door schrijven op het strand toe te staan, maar juist ook door sessies aan te bieden waarin topics worden verzonnen. We hebben een handige whitepaper om je hiermee op gang te helpen. Download hem hier.
4 Focus op wat werkt. Analyseer tijdens content sessies wat aanslaat- deel successen en ga daar op verder.
5 Plan vooruit. Werk vooruit en zorg dat LinkedIn posting niet in het ‘niet urgent, maar wel belangrijk bakje’ komt. Door vooruit te werken heb je altijd wat klaarstaan, en dat gaat je helpen om consistent te posten.
“Without commitment you’ll never start. But more importantly without consistency you’ll never finish.”
Heb je vragen over LinkedIn posting? Of wil je verder sparren over de voordelen én implementatie ervan? Plan dan vrijblijvend een gesprek met ons in!