Verleid talent met een ijzersterke ‘over-ons’ pagina

Verleid talent met een ijzersterke ‘over-ons’ pagina

 

Krapte op de arbeidsmarkt. Je leest het in iedere krant, op elke nieuwswebsite en in iedere recruitmentblog. Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek waren er in het eerste kwartaal van 2023 122 openstaande vacatures per 100 werklozen.

Opties genoeg dus voor werkzoekenden.

Maar hoe zorg je ervoor als werkgever dat je in het vizier komt van werkzoekenden? En belangrijker nog: dat zij bij jouw vacature in overweging nemen, om er vervolgens op te solliciteren?

Een ijzersterke over-ons pagina biedt uitkomst!

 

Jouw digitale visitekaartje

Een over-ons pagina, is het digitale visitekaartje van jouw bedrijf. Het is een belangrijk uithangbord van jouw bedrijfscultuur: uit een onderzoek van Sparkling People (2021) blijkt namelijk dat 79% van de werkzoekenden de ‘over- ons’ pagina meeneemt in de overweging om ergens te solliciteren.

Deze pagina, of complete website, biedt dus kansen! Zet dit op een slimme manier in, zorg dat je duidelijk maakt wat voor bedrijf je bent, en geef talent een kijkje in de keuken, zodat ze kunnen bepalen of ze bij jou passen. Alleen vacatures op je over-ons pagina volstaat dus niet. Vertel waar je naartoe werkt, waarom je dat doet en hoe je dat doet.

Hieronder delen we vier tips om een ijzersterke over-ons pagina te creëren.

 

1 | Audience

Voor wie is deze pagina gemaakt?

Dat is belangrijk om jezelf continu af te vragen. We zien regelmatig dat werkgevers hier de plank misslaan. De ‘over ons’ pagina staat dan namelijk vol met de diensten die een bedrijf biedt, waarom ze dat zo goed doen en waarom je klant wil worden bij dit bedrijf.

Wat ons betreft hoort dit thuis op je diensten pagina. Op de over-ons pagina verleidt je potentieel talent om bij jou te komen werken.

Wat staat er op jouw over-ons pagina? En is jouw pagina geschreven richting potentiële nieuwe medewerkers?

 

2 | Missie, visie en strategie

Talent wil graag weten waar je als werkgever naartoe werkt. Als iemand bij je komt werken, vraag je indirect om mee te doen en mee te werken richting een bepaald doel. Je vraagt eigenlijk aan een kandidaat: “Ga je mee?” De eerste vraag die de kandidaat dan natuurlijk terugstelt is: “Waar naartoe?”

Belangrijk dus voor jou als werkgever, om missie, visie en strategie te delen. Als het op je over-ons pagina staat, kijk dan ook naar de opmaak. Is het een plain tekst of is er wat tofs van gemaakt?

 

3| Bedrijfscultuur

Een kijkje in de keuken geven, betekent natuurlijk dat je iets moet vertellen over hoe het eraan toe gaat binnen jouw bedrijf. Bedrijfscultuur, zoals we dat zo mooi noemen.

Een kijkje in de bedrijfscultuur kan op veel verschillende manieren gegeven worden.

  • Wat zijn bijvoorbeeld de benefits van het werken bij jouw bedrijf? Hoeveel vakantiedagen krijgt een medewerker? Hoe zit het met ouderschapsverlof, pensioenopbouw, reiskostenvergoeding?
  • Wat voor sfeer hangt er op kantoor? Is dat formeel, informeel? Zien collega’s elkaar buiten werk om?
  • Hoe kleden collega’s zich?
  • Wat wordt er georganiseerd voor medewerkers? Uitjes, trainingen, workations?

4 | Foto’s

Foto’s kunnen een goede indruk geven van jouw bedrijf en bedrijfscultuur. Neem ze wel kritisch onder de loep: zijn ze van goede kwaliteit? Zijn ze up-to-date? Zien we medewerkers op de foto’s? En zijn het originele foto’s?

We zien regelmatig stockfoto’s voorbijkomen op over-ons pagina’s. Voorkom dat ten alle tijden: dit is namelijk echt een conversiekiller.

Foto’s maken je pagina persoonlijker en geven daarmee een kijkje achter de schermen.

 

Kortom, een goede over-ons pagina vertelt een verhaal over jouw bedrijf. Een potentiële nieuwe medewerker leest, ziet en voelt of jouw bedrijf bij hem of haar past. Zorg dus voor een ijzersterke over-ons pagina om talent te verleiden!

Meer blogs